You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

גשר 101-102 בכביש 16; בביצוע שותפות שפיר פיצרוטי

נתוני פרויקט

מיקום: מוצא, ירושלים, ישראל

  • אורך כל גשר הינו 380 מ'. 
  • מפתח בין נציבי האמצע הינו 90 מ'.
  • הגשרים מבוצעים בשיטת "זיז מאוזן" (Balanced Cantilever). שיטת ביצוע זו מתאימה כאשר לא ניתן להקים מגדלי תמיכה, אילוצים של טוואי השטח, וכאשר המפתח בין הנציבים הינו בין 80 ל-200 מ'.

דרישות הפרויקט

ביצוע גשר בשיטה זו מתחלק ל-3 חלקים:

  • יציקת הנציבים
  • יציקת קטע מהמיסעה מעל נציבי האמצע. קטע זה נקרא "ראש פטיש" או Pier Head.
  • יציקת המיסעה בשיטת זיז מאוזן Balanced cantilever, באמצעות מערכת תבניות מתנייעת.

לקוח

קבלן ראשי: שותפות שפיר-פיצרוטי

קבלן משנה: בן ארי תל רם

קונסטרוקטור: ירון שמעוני שחם

יתרונות ללקוח

  • היציקה מתבצעת במקטעים של 5.3 מ' משני צידי הנציב באופן סימולטני ומאוזן.
  • שיטת הביצוע מתאימה לאילוצי טוואי הקרקע.
  • אספקת 90% מציוד הפרויקט בהשכרה הביא לחסכון וכלכליות הפרויקט.
  •  תכנון מורכב ומשולב בין מהנדסי פרי ישראל, מחלקת ההנדסה בפרי גרמניה ומחלקת ההנדסה של פרי פולין, המתמחה בתכנון מערכות לביצוע גשרים בשיטת הזיז המאוזן.
  • תמיכה מלאה לכל אורך הפרויקט על ידי סופרוויזרים של חברת פרי ישראל בשיתוף עם סופרוויזר מומחה למערכת הVBC ,שהגיע מחו"ל.

פתרונות פרי

  • יציקת הנציבים נעשתה באמצעות תבניות VARIO על גבי פלטפורמות מסוג CB המטפסות באמצעות מנוף, ופלטפורמות פנים מסוג SP.
  • יציקת ראשי הפטיש נעשתה באמצעות מערכת תבניות VARIOKIT על גבי מגדלי תמיכה מסוג PERI UP. המגדלים הועמדו על פלטפורמות העמסה מסוג SB, שנתלו אפקית על הנציב, על מנת להמנע מהקמת מגדלים על הקרקע.
  • יציקת המיסעה נעשתה באמצעות מערכת מסוג VBC (VARIOKIT Balanced Cantilever) עם תבניות VARIOKIT. המערכת מצויידת בסט הידראולי מלא לכוונון ושינוע התבנית כמו גם שינוי החתך תוך כדי תנועה. אורך יציקה 5.3 מ'.
  • שימוש באביזרים סטנדרטיים הניתנים להתאמה לגאומטריית גשרים שונים.

https://www.youtube.com/watch?v=b0N3HsFM7oM

 

צילום תמונות: רמי חכם - צילום חכם